مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 05:002020-11-19اقتصادي

سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه 9.7 کیلوگرم در سال است


مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از پایین بودن سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه نسبت به میانگین جهانی خبر داد و گفت: سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه 9.

- 7 کیلوگرم در سال است.

سید فرزاد افضلی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال جاری پیش بینی می شود 21 هزار و 605 تن انواع آبزیان در استان کرمانشاه تولید شود که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این تولیدات 13 هزار و 950 تن به ماهیان سردابی و پنج هزار و 560 تن به ماهیان گرمابی تعلق دارد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: پیش بینی می شود 70 تن خاویار، 25 تن میگو، 550 هزار قطعه زالو و چهار میلیون و 500 هزار قطعه ماهیان زینتی برای مصرف داخلی و صادرات به کشورهای منطقه تولید شود.

افضلی با اشاره به وجود 460 مزرعه تولید آبزیان در استان کرمانشاه، تصریح کرد: شهرستان های قصر شیرین، دالاهو، پاوه و کنگاور قطب های تولید ماهی در استان هستند.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال مزارع پرورش ماهی گفت: چهار هزار و 99 نفر در این مجموعه ها به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به سرانه مصرف ماهی گفت: سرانه مصرف ماهی در جهان 21 کیلوگرم است که در کشورهای پیشرفته این رقم بیشتر است اما در استان کرمانشاه سرانه مصرف ماهی با توجه به ارزش غذایی بالایی که دارد 9.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه 9.7 کیلوگرم در سال است

سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه 9.7 کیلوگرم در سال است