مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 05:502020-11-18اجتماعي

تأثیر استفاده از دوچرخه بر کاهش آلودگی هوا


مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تأثیر افزایش استفاده از دوچرخه بر کاهش آلودگی هوا، گفت:نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در کاهش آلودگی هوا موثر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، حسین شهیدزاده درباره آلودگی هوای تهران اظهارداشت: همه خودروهای انژکتوری حتی خودروهای قدیمی نیز باید بتوانند معاینه فنی برتر بگیرند در شرایطی که بعضی خودروهایی که تنها یک سال کار کرده اند نیز موفق به دریافت معاینه فنی برتر نمی شوند.

وی افزود:هر چند معافیت خودروهای صفر کیلومتر در مجلس شورای اسلامی از دریافت معاینه فنی از 5 سال به 4 سال کاهش یافت اما کاهش آن به 2 سالی که قبلا اجرا می شد، مد نظر مدیریت شهری بود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک اولویت انکارناپذیر است، افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی موجود و محدودیت اعتبارات دولت، کمک به حمل و نقل شهری در اختصاص همین منابع محدود نیز در اولویت قرار دارد، چرا که نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فقط ترافیک را کاهش نمی دهد، بلکه آلودگی هوا را هم کاهش می دهد.

  وی با اشاره به اینکه عمر متوسط اتوبوس های تهران بالای 11 سال است در صورتی که سن فرسودگی اتوبوس در کلان شهرها 10 سال است، اظهار کرد: وضعیت تاکسیرانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر استفاده از دوچرخه بر کاهش آلودگی هوا

تأثیر استفاده از دوچرخه بر کاهش آلودگی هوا