مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 04:402020-11-17سياسي

المیزان؛ نتیجه بهره گیری از روایات در تفسیر قرآن به قرآن


تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه المیزان حاصل بهره گیری از روایات در تفسیر قرآن به قرآن است، گفت: روایات حجت ذاتی قرآن کریم را تثبیت و تصدیق می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمدباقر تحریری، عصر امروز در دومین وبینار مجازی بزرگداشت حکیم و مفسر بزرگ قرآن کریم آیت الله علامه طباطبایی (ره) که به همت مدرسه علمیه مروی برگزار شد، با بیان اینکه در فضای تفسیر لفظ مطرح می شود، عنوان کرد: زمانی که سخن از تأویل به میان می آید آن لفظ وسیله ای است تا مفسر بتواند واقعیات خارجی الفاظ را کشف کند؛ بنابراین در تأویل، الفاظ وسیله ای برای رسیدن به واقعیت است و فرقی نمی کند این واقعیت در کدام عالم قرار گرفته باشد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با استناد به نظر حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه در معارف دینی نباید از جنبه تحرک غفلت کرد، اظهار داشت: مراد از تحرک همان موعظه است که نباید انسان از آن غافل شود؛ نقطه اوج بیانات ائمه اطهار (ع) همین مطلب است تا با موعظه تلنگری در وجود انسان ها ایجاد شود و در مسیر حق گام بردارند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم نور است، گفت: قرآن به این دلیل نور است که از جانب نور مطلق آمده تا انسان با حرکت در مسیر نور به نور علی نور دست یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

المیزان؛ نتیجه بهره گیری از روایات در تفسیر قرآن به قرآن

المیزان؛ نتیجه بهره گیری از روایات در تفسیر قرآن به قرآن