مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 12:552020-11-16اقتصادي

تدوین اولین استاندارد ملی اندازه گیری پلوتونیوم و نپتونیوم در نمونه آب


اولین استاندارد ملی اندازه گیری پلوتونیوم و نپتونیوم در نمونه های آب به روش ICP از سوی کارشناسان مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تدوین شد.

- اولین استاندارد ملی اندازه گیری پلوتونیوم و نپتونیوم در نمونه های آب به روش ICP از سوی کارشناسان مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تدوین شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استاندارد ملی اندازه گیری پلوتونیوم و نپتونیوم در نمونه های آب به دبیری شبنم نجفی اصلی پاشاکی کارشناس بخش ICP-MS این مرکز و همکاری کارشناسان آزمایشگاه های سازمان زمین شناسی و با همکاری سهیلا نیلویل، نعیمه زری، زهرا ملکی و مهدی امیری به چاپ رسیده است.

این استاندارد با عنوان کیفیت آب – پلوتونیوم و نپتونیوم- روش آزمون با استفاده از طیف سنج جرمی پلاسمای جفت شده القایی (ICP-MS) به شماره استاندارد 22771 بر اساس استاندارد ISO 20899:2018 توسط کارشناسان مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تدوین شد.

گسترش استانداردهای ملی در جهت توسعه قابلیت های داخلی و پیشرفت اقتصادی هر کشور لازم است.

این مهم، جز با توجه جدی به امر استانداردسازی و تدوین استانداردهای ملی امکان پذیر نیست و نیازمند مشارکت بخش علمی و نهادهای حاکمیتی در امر تدوین استانداردهای ملی به ویژه در موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین اولین استاندارد ملی اندازه گیری پلوتونیوم و نپتونیوم در نمونه آب

تدوین اولین استاندارد ملی اندازه گیری پلوتونیوم و نپتونیوم در نمونه آب