مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 03:052020-11-15فرهنگي

سریالی که هزینه اش برابر کل بودجه تئاتر است!/ بودجه بندی با چانه زنی؟


امیر دژاکام مدرس و کارگردان تئاتر معتقد است کمیسیون فرهنگی مجلس نیازمند همکاری و همفکری با هنرمندان و مدیران فرهنگی برای شناخت مشکلات این عرصه و اختصاص بودجه مناسب به این حوزه است.

- امیر دژاکام نویسنده و کارگردان تئاتر درباره وضعیت نامناسب بودجه فرهنگ به خصوص تئاتر در سال های گذشته و اولویت بندی نامناسبی که در میزان تخصیص بودجه وجود دارد، به خبرنگار مهر گفت: اگر از نظر بودجه نویسان تعریف فرهنگ همان مجموعه قوانین نوشته شده و نوشته نشده است، در اشتباه هستند چون فرهنگ 5 رکن دارد که متشکل از علم، هنر، عرفان، دین و فلسفه است و فرهنگ هر کشوری برمبنای همین باید و نبایدهای دینی، علمی، هنری، فلسفی یا عرفانی و براساس تعلقات قلبی که مردم آن جامعه به هرکدام از این شاخصه ها دارند، شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اگر همان 7 هنر موردنظر در مباحث قدیمی را مد نظر قرار دهیم متوجه بی توجهی به آن ها در سال های اخیر خواهیم شد.

در ردیف بودجه فرهنگی که هرسال اعلام می شود، اختصاص بودجه به موسساتی وجود دارد که نوع فعالیت و عملکرد و خروجی شان به درستی مشخص نیست و در طول سال گزارشی نیز از نحوه فعالیت هایشان منتشر نمی شود اما چندصد میلیارد تومان بودجه دریافت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سریالی که هزینه اش برابر کل بودجه تئاتر است!/ بودجه بندی با چانه زنی؟

سریالی که هزینه اش برابر کل بودجه تئاتر است!/ بودجه بندی با چانه زنی؟