مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 12:202020-11-14پزشكي

اسب ها درد را احساس می کنند شلاق نزنید


محققان دانشگاه سیدنی در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند اسب ها هنگام شلاق خوردن به اندازه انسان احساس درد می کنند، زیرا آنها ساختار تشریحی مشابه انسان در پوست خود دارند که درد را تشخیص می دهد.

- محققان "دانشگاه سیدنی" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند اسب ها هنگام شلاق خوردن به اندازه انسان احساس درد می کنند، زیرا آنها ساختار تشریحی مشابه انسان در پوست خود دارند که درد را تشخیص می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، چابک سواران در طول مسابقه به طور معمول حدود 15 تا 20 بار اسب خود را شلاق می زنند، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد این حیوانات باشکوه همانند انسان ها درد را حس می کنند.

گروهی از محققان دانشگاه سیدنی دریافتند که انسان ها و اسب ها تفاوت قابل توجهی در انتهای عصب در لایه خارجی تشخیص دهنده درد ندارند.

اگرچه اسب ها بافت ضخیمی روی سطح پوست خود دارند اما محققان می گویند این ماده به اندازه کافی قوی نیست که بتواند از حیوانات در برابر درد پوستی خارجی محافظت کند.

همچنین این مطالعه که محققان سال های طولانی بر روی آن کار می کردند نشان داد که شلاق زدن اسب ها در طول مسابقه باعث بهبود استقامت یا فرمانبری تروبردها نمی شود و این عمل را کاری غیرضروری، غیر قابل توجیه و غیرمنطقی دانستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسب ها درد را احساس می کنند شلاق نزنید

اسب ها درد را احساس می کنند شلاق نزنید