مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 10:552020-11-12اجتماعي

نگهداری قدیمی ترین انجیل دنیا در تبریز+ عکس


مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت: انجیل رسولان روی پوست ماهی قدیمی ترین نسخه خطی موجود کتاب مقدس مسیحیان است که در بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی تبریز نگهداری می شود.

- شهرام خدایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص وجود نسخه انجیل رسولان در کتابخانه مرکزی تبریز، اظهار داشت: کتاب انجیل رسولان نسخه خطی بوده و در حال حاضر در کتابخانه مرکزی تبریز جزو نسخ قدیمی و نفیس انجیل های جهان است.

  وی افزود: نوع خطی که در انجیل  رسولان است، یک خط آران قدیمی می باشد که آشوریان قدیم ایران از آن استفاده می کردند که الان جزو خطوط باستانی محسوب می شود و فقط یکسری متخصصان می توانند آن را مطالعه کنند.

    خدایی تصریح کرد: طبق بررسی ها این انجیل رسولان برای  مسیحیان آسیایی است به طوریکه در سال های گذشته از اسقف مسیحیان آشوری دعوت کردیم تا در مورد این نسخه توضیحاتی دهد.

  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یادآور شد: این انجیل بیش از یک هزار سال قدمت دارد و حتی نزدیک به هزار قبل بازسازی شده است و صفحه پایانی انجیل نام شخص مرمت کار آمده است.

   وی در پاسخ به این سئوال اینکه  انجیل رسولان” به عنوان قدیمی ترین انجیل جهان و گنجینه ارزشمند کتابخانه مرکزی تبریز، روزگاری به عنوان پشتوانه پول ملی به شمار می رفت، اذعان داشت: اینکه این ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری قدیمی ترین انجیل دنیا در تبریز+ عکس

نگهداری قدیمی ترین انجیل دنیا در تبریز+ عکس