مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 07:552020-11-12پزشكي

چگونه احتمال تولد نوزادان مبتلا به سندرم داون نزدیک به صفر می شود؟


متخصص رادیولوژی با اشاره به اینکه جلوگیری از بروز ناهنجاری های مادرزادی در نسل آینده در گرو انجام به موقع غربالگری در دوران بارداری است، گفت: - عارف همتی مشاور غربالگری و متخصص رادیولوژی و سونوگرافی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره انجام غربالگری های دوران بارداری اظهار داشت: انجام غربالگری در دوران بارداری کارآمدترین شیوه در تشخیص انواع ناهنجاری های کوروموزومی، ژنتیکی و اختلالات ساختاری جنین محسوب می شود و امکان تشخیص بسیاری از ناهنجاری ها را پیش از تولد جنین فراهم می سازد.

از آنجایی که در جامعه ما بسیاری از افراد در خصوص ضرورت انجام غربالگری در دوران بارداری آگاهی کافی ندارند لازم است که حتماً در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی در ادامه گفت: غربالگری مرسوم جنین شامل دو مرحله است که مرحله اول بین هفته 14-11 و مرحله دوم بین هفته 22-17 بارداری قابل انجام است و هر دو مرحله شامل سونوگرافی همراه با آزمایش خون است.

  وی با بیان اینکه جلوگیری از بروز ناهنجاری های مادرزادی در نسل آینده در گرو انجام به موقع غربالگری در دوران بارداری است، افزود: در سونوگرافی های غربالگری ضخامت پشت گردن جنین، تیغه بینی، مغز، صورت، قلب، ستون فقرات، اندام ها و تمام احشاء جنین به صورت دقیق و کامل بررسی می شوند تا در صورت وجود و تشخیص ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه احتمال تولد نوزادان مبتلا به سندرم داون نزدیک به صفر می شود؟

چگونه احتمال تولد نوزادان مبتلا به سندرم داون نزدیک به صفر می شود؟