مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 12:102020-11-11پزشكي

کرونا دارم یا اضطراب؟/ بهبودیافتگان کووید 19 دچار افسردگی می شوند


در این روز ها همه ما با آشکار شدن هر علامتی در بدن خود فکرمان مشغول می شود که آیا به کرونا مبتلا شده ایم؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، با اوج گیری دوباره مثل مشکلات گوارشی، تنگی نفس و تب در بدن ما آشکار شود، اما یکسری تفاوت ها دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

مشکلات گوارشی: اضطراب: موقتی بودن، بروز علائم با کوچکترین فشار عصبی، تشدید شدن آن با خوردن نامنظم غذا کرونا : داشتن روند پایدارتر، بروز اختلال با علائم دیگر مثل تب، بدن درد و .

تنگی نفس: اضطراب: موقتی بودن، بهبودی آن با فعالیت های ذهنی و جسمی، بدون سرفه و تب کرونا : دائمی بودن، شدت گرفتن آن با انجام فعالیت بدنی، همراه با سرفه و تب تب: اضطراب: موقتی بودن، صرفا احساس داغی و گرگرفتگی کرونا : دائمی و چند روزه بودن، داشتن دمای بالای 37/5 همچنین نتایج یک مطالعه بزرگ نشان می دهد که بهبودیافتگان مبتلا می شوند در مدت 90 روز به یک اختلال روانی مبتلا می شوند.

همچنین این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به کووید19 در افرادی که سابقه یک بیماری روانی داشتند نسبت به افرادی که سابقه این بیماری را نداشتند، 65 درصد بیشتر بود.

  یافته های این مطالعه در مجله The Lancet Psychiatry منتشر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا دارم یا اضطراب؟/ بهبودیافتگان کووید 19 دچار افسردگی می شوند

کرونا دارم یا اضطراب؟/ بهبودیافتگان کووید 19 دچار افسردگی می شوند