مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 08:352020-11-11اقتصادي

برداشت طلای سرخ در کرمانشاه آغاز شد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت زعفران در استان خبر داد.

- منصور احمدی در گفت و گو با ایسنا، سطح زیر کشت زعفران در استان را 422 هکتار عنوان کرد و افزود: 120 هکتار از این سطح تابستان امسال کشت شده و امسال برداشت محصول زیادی نخواهد داشت.

وی متوسط عملکرد مزارع زعفران در استان را چهار کیلوگرم در هکتار دانست و گفت: برآورد می شود امسال 1700 کیلوگرم زعفران در استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در همه شهرستان های استان کرمانشاه بجز دو شهرستان گرمسیری قصرشیرین و سرپلذهاب کشت زعفران داریم، گفت: بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان به شهرستان های کرمانشاه، دالاهو و هرسین اختصاص دارد.

وی با اشاره به سازگاری زعفران با شرایط اقلیمی استان، گفت: به دلیل شرایط آب وهوایی استان کرمانشاه زعفران تولیدی در استان در فهرست مرغوب ترین زعفران های ایران قرار دارد.

احمدی با بیان اینکه از گذشته های دور در استان کرمانشاه کشت زعفران داشته ایم، عنوان کرد: آزمایشات صورت گرفته روی زعفران تولیدی در این استان نشان از مرغوبیت بالای محصول دارد، به نحوی که از نظر مرغوبیت حتی از زعفران قائنات که مرغوبترین زعفران تولیدی در کشور است، هم باکیفیت تر گزارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت طلای سرخ در کرمانشاه آغاز شد

برداشت طلای سرخ در کرمانشاه آغاز شد