مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 21:002020-11-10سياسي

«مردِ مردستان»


مهدی اخوان ثالث «نیما» را «مرد مردستان» می دانست و می گفت: من حیران بودم در دیدارها و حتی غیاب او - غرقه در شعرها و کارهایش -، که این مرد مردستان، - مهدی اخوان ثالث نیما را مرد مردستان می دانست و می گفت: من حیران بودم در دیدارها و حتی غیاب او - غرقه در شعرها و کارهایش -، که این مرد مردستان، از کدام خم و چشمه و دریا سبویش - سبوی همیشه در پستویش - را پر می کند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی اخوان ثالث (م.

امید) در کتابی با عنوان بدایع و بدعت ها و عطا و لقای نیما یوشیج در بخشی با عنوان نیما مردی بود مردستان با شرح وضعیت اجتماعی و فرهنگی روزگار پس از انقلاب مشروطه، از خلوت گزینی یا چله نشینی نیما یوشیج می گوید و ضمن بررسی علت های آن به اثرگذاری اش بر شعر و مکتب ادبی پدر شعر نو فارسی می پردازد.

در صد و بیست و سومین سال روز تولد نیما یوشیج بخشی از این کتاب را از چاپ دوم آن که در سال 1369 در سه هزار نسخه توسط انتشارات بزرگمهر منتشر شده است می خوانیم: فقط کسانی مثل صادق هدایت، فرزاد، پروین اعتصامی و تک وتوکی دیگر بودند که برکنار از موج های زمانه هر کدام برای خود به راهی جدا می رفتند و نیز نیما یوشیج بود که این دگردیسی ها را می دید و در خلوت خود به حساب ها می رسید و می اندیشید و افسانه را منتشر کرده بود و نیز خانواده سرباز را و کم کم دریافته بود که بیرون هوا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مردِ مردستان»

«مردِ مردستان»