مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آبان 1399 ساعت 06:402020-11-10پزشكي

آیا کودک می تواند از شیر مادر مبتلا به کرونا تغذیه کند؟


مسئول شیر مادر بیمارستان بوعلی سینای خرم دره گفت: در صورت مشکوک بودن یا ابتلای قطعی مادر به کرونا با رعایت موازین بهداشتی نوزاد می تواند از سینه مادر تغذیه کند.

- ایسنا/زنجان مسئول شیر مادر بیمارستان بوعلی سینای خرم دره گفت: در صورت مشکوک بودن یا ابتلای قطعی مادر به کرونا با رعایت موازین بهداشتی نوزاد می تواند از سینه مادر تغذیه کند.

معصومه بابایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت شیر مادر حتی در دوران کرونایی، اظهار کرد: شیر مادر به عنوان اولین واکسن که نوزاد در بدو تولد دریافت می کند و محرک سیستم ایمنی است، محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه شیر مادر حافظ سلامت نوزاد است، ادامه داد: تغذیه با شیر مادر سالانه در کاهش مرگ و میر بیش از یک میلیون کودک زیر 5 سال جهان که عمدتا مرگ و میرشان ناشی از عفونت های گوارشی و تنفسی است، موثر است.

این مسئول با بیان این مطلب که شیر مادر حاوی همه مواد ضروری برای مقابله با انواع عفونت ها است، تصریح کرد: تاکنون هیچ شیر مصنوعی رژیمی و سایر ترکیبات که معادل این تغذیه بی نظیر الهی باشد، ساخته نشده است.

مسئول شیر مادر بیمارستان بوعلی سینای خرم دره یادآور شد: شیر مادر در بیماری های تنفسی اثر حفاظتی داشته و در صورت وجود بیماری های تنفسی از جمله کرونا تغذیه با شیر مادر طول دوره بیماری را کوتاه تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا کودک می تواند از شیر مادر مبتلا به کرونا تغذیه کند؟

آیا کودک می تواند از شیر مادر مبتلا به کرونا تغذیه کند؟