مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آبان 1399 ساعت 07:202020-11-09اجتماعي

این خبر حالِ تاق بستان را خوب می کند؟


معاون میراث فرهنگی کشور تاکید کرده است که «احداث مجموعه تله کابین برای تاق بستان به همراه ساخت وسازهای مرتبط با آن ممنوع است و تعیین مسیر عبورِ آن توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری باید بررسی شود»؛ - معاون میراث فرهنگی کشور تاکید کرده است که احداث مجموعه تله کابین برای تاق بستان به همراه ساخت وسازهای مرتبط با آن ممنوع است و تعیین مسیر عبورِ آن توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری باید بررسی شود ؛ بررسی ای که از چند سال قبل قرار بوده توسط باستان شناسی کرمانشاهی انجام و نتیجه اش به میراث اعلام شود، اما .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تاق بستان و داستانِ ادامه دارِ آسیب هایی که هر روز تنِ نحیفِ این محوطه تاریخی را می لرزانند، از سال ها قبل آغاز شد، قبل از ثبتِ نامش در فهرست موقت یونسکو، یعنی 13 سال قبل.

اما همین آسیب ها و بی توجهی ها از سوی مدیران دوره های مختلف میراث فرهنگی و تمایل به درآمدزایی بیشترِ مدیران شهری کرمانشاه، فارغ از هر افتخارآفرینی که می توانستند برای شهرشان به ارمغان ببرند، مهم ترین بخش های موثر بر همین افکاری بودند که سرانجام متولیان میراثی را برای جهانی کردن این محوطه سست تر کردند.

از سوی دیگر، علاقه و اصرار متولیان شهری کرمانشاه برای احداث تله کابین در حریم تاق بستان هرچند در اظهارنظرهای شان با رسانه های مختلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این خبر حالِ تاق بستان را خوب می کند؟

این خبر حالِ تاق بستان را خوب می کند؟