مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 16:002020-11-08سياسي

توسعه پایدار شهر و روستا در گرو آموزش به اعضای شوراهاست


عضو شورای شهر جهرم با اشاره به اینکه توسعه پایدار شهر و روستاها در گرو آموزش به اعضای شوراهاست، گفت: یکی از ایرادات قانون شوراها عدم توجه به آموزش وظایف و اختیارات اعضای این نهادهاست.

- حمید شاکری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بخشی از مشکلات نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا بیشتر به مبحث آموزش بر می گردد.

وی افزود: با نگاهی به عملکرد برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا چه قبل از انتخاب شدن و چه بعد از راهیابی به شورا متوجه می شویم که این افراد آشنایی بسیار مختصری با قوانین و وظایف شوراها دارند که البته دلیل عمده آن به این خاطر است که با توجه به نوپا بودن شوراها در کشور متأسفانه آموزش کافی و خوبی برای اعضای شوراها در نظر گرفته نشده است و اگر هم آموزشی بوده به صورت مقطعی و پراکنده برگزار شده است.

این استاد حقوق دانشگاه جهرم گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا از نقاط قوت قانون اساسی است این شوراها نهادی نوپا و کم تجربه هستند، بنابراین آموزش نیروهایی که بتوانند در اینجا فعالیت کنند و آگاه به امور باشند، می تواند کمک شایانی به توسعه پایدار شهرها و روستاها کنند.

شاکری بیان کرد: یکی از راه های هدایت شوراها به یک جایگاه مناسب در نظام سیاسی و اجتماعی کشور، توجه به امر آموزش قانون و آشنایی بیشتر با شرح وظایف و اختیارات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پایدار شهر و روستا در گرو آموزش به اعضای شوراهاست

توسعه پایدار شهر و روستا در گرو آموزش به اعضای شوراهاست