مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 09:452020-11-08سياسي

ابلاغ شیوه نامه تاسیس صندوق جبران خسارات ناشی از بازداشت جهت اجرا


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: شیوه نامه تاسیس صندوق جبران خسارات ناشی از بازداشت موضوع ماده 260 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 جهت اجرا ابلاغ شد.

- معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: شیوه نامه تاسیس صندوق جبران خسارات ناشی از بازداشت موضوع ماده 260 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 جهت اجرا ابلاغ شد.

  علی فرهادی در گفت وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: شیوه نامه تاسیس صندوق جبران خسارات ناشی از بازداشت موضوع ماده 260 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 توسط وزیردادگستری در هفت ماده و یک تبصره جهت اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به تکلیفی که قانون آیین دادرسی کیفری برای تاسیس این صندوق در وزارت دادگستری در نظر گرفته بود، این شیوه نامه تهیه و امضا شده است و بر اساس آن از این پس افرادی که در جریان تحقیقات مقدماتی و دادرسی به هر علت بازداشت می شوند و از سوی مراجع قضایی حکم برائت یا قرار منع تعقیب در مورد آنان صادر می شود با لحاظ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 92 می توانند خسارات ایام بازداشت خود را طبق موازین و مقررات از کمیسیون های استانی و ملی جبران خسارات ناشی از بازداشت درخواست کرده و در صورت صدور حکم قطعی مبنی بر جبران خسارت این صندوق پس از تامین اعتبار نسبت به جبران خسارت آنان اقدام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ شیوه نامه تاسیس صندوق جبران خسارات ناشی از بازداشت جهت اجرا

ابلاغ شیوه نامه تاسیس صندوق جبران خسارات ناشی از بازداشت جهت اجرا