مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آبان 1399 ساعت 13:552020-11-07اقتصادي

بیش از 80 درصد صادرات گیلان از مرز آستارا انجام می شود


بیش از 80 درصد صادرات استان گیلان از مرزهای سه گانه شهرستان مرزی بندر آستارا انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابوالقاسم یوسفی نژاد بعد از ظهر شنبه در آیین معارفه مدیر کل جدید گمرک آستارا با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت راه آهن آستارا و اتصال آن به رشت، اظهار کرد: زیرساخت های لازم در مرز آستارا به عنوان یک معبر مهم صادراتی باید پیگیری و ایجاد شود.

وی با اشاره به همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر در حوزه صادرات و واردات کالا، گفت: الحاق ایران به معاهده کشورهای اوراسیا و پیمان های منطقه ای، کشور را با توجه به شرایط تحریمی فعلی شاهد کسب موفقیت های اقتصادی می کند.

وی مرز آستارا را یک معبر کشوری برای تجارت عنوان و تصریح کرد: اهمیت مرز آستارا بر هیچ کسی پوشیده نیست و گمرک آستارا تنها مرز کشور است که تمام رویه ها را در بخش های مختلف دارا است و در سه مرز آبی، زمینی و ریلی فعالیت دارد.

ناظر گمرکات استان گیلان، گفت: در صورت تکمیل معبر ریلی در مرز مهم آستارا ضمن منفعت به بازرگانان، می توان مشکل بیکاری جوانان منطقه را تا حد زیادی رفع کرد.

وی، با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار گمرکات گیلان، اظهار کرد: عدم وجود ساختار برای منطقه ویژه اقتصادی آستارا، گمرک آستارا را دچار مشکلاتی کرده است و برای حل این مسئله باید یک نگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 80 درصد صادرات گیلان از مرز آستارا انجام می شود

بیش از 80 درصد صادرات گیلان از مرز آستارا انجام می شود