مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 13:552020-11-04پزشكي

پانیک چیست؟


اختلال پانیک یا حمله هراس یک مشکل عمده در سلامتی و یکی از مهمترین اختلالات رایج در دنیاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زهرا عبادی در رابطه با این‌که اختلال پانیک یا هراس چیست، اظهار کرد: این اختلال یک مشکل عمده در سلامتی و یکی‌از مهم‌ترین اختلالات رایج در دنیاست.

وی بیان کرد: این امر یکی‌از اختلال‌های اضطرابی است که در آن فرد به‌طور ناگهانی دچار ترس و تپش قلب شدید، بدون وجود سابقه‌ای از بیماری‌های قلبی می‌شود.

عبادی گفت: در زمان تجربه حمله پانیک یا اختلال هراس، که معمولاً در طول 10 دقیقه به اوج خودش می‌رسد، فرد فکر می‌کند نکند دیوانه شده یا سکته کند و بمیرد، همچنین این اختلال باعث دستپاچگی و ترس شدید بیمار می‌شود و معمولاً باعث می‌شود که بیمار انواع بررسی‌های تخصصی و انواع آزمایشات پزشکی را انجام دهد و در نهایت مشاهده می‌شود فرد هیچ‌گونه بیماری قلبی یا مشکل جسمانی خاصی ندارد.

این روانشناس با بیان اینکه یکی‌از بارزترین علامت‌های این اختلال تپش قلب ناگهانی و بالا رفتن تعداد ضربان قلب است، افزود: همچنین از دیگر علامت‌های حمله پانیک تعریق زیاد، لرزش در قسمت‌های مختلف بدن، احساس تنگی نفس یا بند آمدن نفس، احساس خفگی، احساس درد شدید یا ناراحتی در قفسه سینه، احساس تهوع یا ناراحتی در شکم، اح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پانیک چیست؟

پانیک چیست؟