مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 13:002020-11-04فرهنگي

فرهنگ، برآمده از اشتراکات مردمی


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: فرهنگ، برآمده از همه اشتراکات مردمی یک گستره سرزمینی یا اندیشه ای است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، صابر سهرابی، به مناسب فرارسیدن روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ، برآمده از همه اشتراکات مردمی یک گستره سرزمینی یا اندیشه ای است.

این فرهنگ گاه در گستره ای کوچک همچون خانواده بررسی می شود که جنبه های ویژه و خُردی دارد و گاه گستره ای بازتر به پهناوری یک سرزمین یا مکتب و مذهب است که کلان فرهنگ ها را دربرمی گیرد.

وی ادامه داد: فرهنگ، نه تنها برآمده از باورها و اندیشه ها و چگونگی زیستن مردم، که همه باورها، اندیشه ها و چگونگی زیستن مردم نیز در ارتباطی دوسویه برآمده از همان فرهنگ های خُرد و کلان است.

فرهنگ در گذر زمان، با تغییرات زمانی، مکانی و حتی آب و هوایی و رودرویی با فرهنگ های دیگر، با تعامل، تقابل، تهاجم، تدافع  دچار دگرگونی شده افزایش یا کاهش می شود.

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: اهمیت فرهنگ هر مردم، چه در گستره سرزمینی و چه اندیشگاهی از یک سو و تعامل، تقابل، تهاجم، تدافع و .

و پیشرفت ها و رشد دانش و تکنولوژی از سوی دیگر، و از دیگر سو زیاده خواهی و خوی استعماری و استکباری جهان سلطه برای به بهره برداری و برده داری نوین قدرت های جهانی و استعمارگر، ما را بر این می دارد تا با ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ، برآمده از اشتراکات مردمی

فرهنگ، برآمده از اشتراکات مردمی