مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 08:402020-11-04فرهنگي

چگونه از هالووین برای احیای آیین های ایرانی استفاده کنیم؟


شهلا انتظاریان که معتقد است ژانر وحشت خیلی همه گیر و فراگیر شده است از این که نویسندگان ایرانی می توانند از چگونگی معرفی هالووین توسط نویسندگان غربی برای معرفی و احیای آیین های ایرانی که در حال فراموشی هستند استفاده کنند می گوید.

- جی پلاس، این مترجم و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره کتاب های ژانر وحشت و ترجمه آثار ادبی با محوریت یا شرح رویداد هالووین برای کودکان و نوجوانان و تبعات فرهنگی آن اظهار کرد: ادبیات سلیقه ای است و از آن جا که سلیقه ها متفاوت است، باید آثاری که به جامعه ارائه می شود همه طیف ها را در نظر بگیرد.

ولی مسلما پرداختن به یک موضوع و ژانر خاص برای هیچ جامعه ای مفید نیست.

اما متاسفانه حالا می بینیم که ژانر وحشت - با سلیقه من زیاد جور نیست - خیلی همه گیر و فراگیر شده؛ نه فقط در ایران بلکه در جهان هم همین است.

ایسنا نوشت؛ او به این که کتاب ها، فیلم ها، انیمیشن ها و بازی ها همگی وارد ژانر وحشت شده اند اشاره و بیان کرد: مسلما وقتی یک چیز خصوصا بین کودکان و نوجوانان که درباره خوانده های شان یا فیلم هایی که می بینند با بچه های دیگر تبادل نظر می کنند و بقیه هم مدام تشویق می شوند که آن ها را ببینند یا بخوانند اپیدمی می شود، این پروسه مدام تکرار و فراگیرتر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از هالووین برای احیای آیین های ایرانی استفاده کنیم؟

چگونه از هالووین برای احیای آیین های ایرانی استفاده کنیم؟