مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 05:252020-11-04اقتصادي

برای کنترل جمعیت آفت موش، روش های بیولوژیکی مثل گربه جواب نمی دهد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این که بدون سم، نمی توان آفت موش را کنترل کرد، گفت: برای کنترل جمعیت آفت موش در اراضی استان، - ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این که بدون سم، نمی توان آفت موش را کنترل کرد، گفت: برای کنترل جمعیت آفت موش در اراضی استان، روش های بیولوژیکی مثل گربه جواب نمی دهد.

محمود کیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: موش، یک آفت کشاورزی است که اگر در مزرعه به درستی کنترل نشود، به محیط های انسانی انتقال می یابد و عامل سرایت بیماری هایی چون طاعون و تیفوس خواهد بود، که در گذشته نیز شاهد گسترش این بیماری ها و خسارت های زیاد به جوامع بشری بودیم.

وی در خصوص نحوه مبارزه با آفت موش، گفت: عمدتا، انواع موش هایی که در استان وجود دارند، با طعمه مسموم که شامل گندم، روغن مایع و سم است، به راحتی کنترل می شوند؛ دلیل استفاده از روغن مایع، این است که موش ها، مشام قوی دارند و عطر روغن مایع می تواند، موش ها را جذب کند.

وی افزود: سمی که عمدتا برای کاهش جمعیت موش در استان و حتی در کل کشور، استفاده می شود، سم موش فسفر دو زنگ است.

کیا ادامه داد: برای کاهش مصرف طعمه و صرفه جویی در استفاده از گندم برای از بین بردن موش ها، ابتدا کشاورز، سوراخ تمام لانه ها را با پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای کنترل جمعیت آفت موش، روش های بیولوژیکی مثل گربه جواب نمی دهد

برای کنترل جمعیت آفت موش، روش های بیولوژیکی مثل گربه جواب نمی دهد