مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 04:502020-11-04پزشكي

پانیک چیست؟


اختلال پانیک یا حمله هراس یک مشکل عمده در سلامتی و یکی از مهمترین اختلالات رایج در دنیاست.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: اختلال پانیک یا حمله هراس یک مشکل عمده در سلامتی و یکی از مهمترین اختلالات رایج در دنیاست.

زهرا عبادی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با این که اختلال پانیک یا هراس چیست، اظهار کرد: این اختلال یک مشکل عمده در سلامتی و یکی از مهم ترین اختلالات رایج در دنیاست.

وی بیان کرد: این امر یکی از اختلال های اضطرابی است که در آن فرد به طور ناگهانی دچار ترس و تپش قلب شدید، بدون وجود سابقه ای از بیماری های قلبی می شود.

عبادی گفت: در زمان تجربه حمله پانیک یا اختلال هراس، که معمولاً در طول 10 دقیقه به اوج خودش می رسد، فرد فکر می کند نکند دیوانه شده یا سکته کند و بمیرد، همچنین این اختلال باعث دستپاچگی و ترس شدید بیمار می شود و معمولاً باعث می شود که بیمار انواع بررسی های تخصصی و انواع آزمایشات پزشکی را انجام دهد و در نهایت مشاهده می شود فرد هیچ گونه بیماری قلبی یا مشکل جسمانی خاصی ندارد.

این روانشناس با بیان اینکه یکی از بارزترین علامت های این اختلال تپش قلب ناگهانی و بالا رفتن تعداد ضربان قلب است، افزود: همچنین از دیگر علامت های حمله پانیک تعریق زیاد، لرزش در قسمت های مختلف بدن، احساس تنگی نفس یا بند آمدن نفس، احساس خفگی، اح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پانیک چیست؟

پانیک چیست؟