مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 آبان 1399 ساعت 05:352020-11-03بين الملل

زندگی دریایی یک «رُسمان»


اسماعیل برزگر فرح آبادی متولد سال 1343 در روستای فرح آباد ساری، صیادی است که از 15 سالگی دل به دریا زد و شغل ماهی گیری و صیادی را همچون اجداد خود در پیش گرفت، - خبرگزاری فارس مازندران- زری طاهری پرکوهی دریای خزر به عنوان بزرگ ترین دریاچه جهان در شمالی ترین نقطه کشور ما نقطه عطفی برای مازندرانی ها بوده و هست، این دریا علاوه بر اینکه مردم را در سواحل دور هم جمع کرده و فواید تفریحی و اقتصادی فراوانی دارد، محلی برای استخراج انواع ماهی برای صیادان به شمار می آید.

دریای خزر از گذشته های دور تاکنون صیادان زیادی به خود دیده است، و متاسفانه شاهد مرگ صیادان و شناکاران بسیاری از افراد بوده است، همه ما مازندرانی ها و همچنین ایرانی ها خاطرات تلخ و شیرینی در کنار این دریای پهناور در ذهن داریم.

جالب است بدانیم که؛ دریا در منطقه فرح آباد ساری سالیان سال، صیاد بزرگی را در خود پرورش داده که روزهای سرد و گرم را چشیده و مدت ها است که لقب رُسمان به معنای بزرگِ صیادان یا (سرصیاد) را از آن خود کرده است.

اسماعیل برزگر فرح آبادی متولد سال 1343 در روستای فرح آباد ساری، صیادی است که از 15 سالگی دل به دریا زد و شغل ماهی گیری و صیادی را همچون اجداد خود در پیش گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی دریایی یک «رُسمان»

زندگی دریایی یک «رُسمان»