مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 06:452020-11-02اقتصادي

زعفران کار«قاینی» رکورد جهانی زد/ تولید 42 کیلوگرم «طلای سرخ» در هکتار


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قاین گفت: زعفران کار قاینی اهل روستای نوغاب قاینات در سال زراعی گذشته با تولید 42 کیلوگرم زعفران در هکتار رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد.

- سیدعبدالحسین سجادی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، سطح زیر کشت زعفران در شهرستان قاینات را پنج هزار و 135 هکتار اعلام و اظهار داشت: زعفران قاینات با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه و برداشت قبل از طلوع آفتاب از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد زعفران تولیدی این شهرستان در بازار های داخلی شهرستان به فروش می رسد، بیان داشت: زعفران یکی از محصولات استراتژیک در شهرستان قاین است و قاینات به عنوان پایتخت زعفران جهان شناخته شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قاین از فعالیت 12 هزار و 950 بهره بردار زعفران در شهرستان قاینات خبر داد و مطرح کرد: مشکل اصلی زعفران کاران شهرستان کاهش قیمت زعفران، کم شدن میزان آب منابع آبی موجود و شور شدن آب در برخی از منابع آبی است.

سجادی با اعلام اینکه چهار واحد فرآوری و بسته بندی زعفران در شهرستان فعال است، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 22 تن زعفران خشک از سطح اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان قاین برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زعفران کار«قاینی» رکورد جهانی زد/ تولید 42 کیلوگرم «طلای سرخ» در هکتار

زعفران کار«قاینی» رکورد جهانی زد/ تولید 42 کیلوگرم «طلای سرخ» در هکتار