مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 08:502020-11-01پزشكي

عوارض تغذیه نامناسب دوران شیرخوارگی


سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه کشور، گفت: روش های نامناسب تغذیه دوران شیرخوارگی از علل مستقیم و عمده سوء تغذیه در طول سال اول زندگی است که زمینه ساز مرگ کودکان زیر 5 سال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلال الدین میرزای رزاز، درباره تغذیه در دوران نوزادی، اظهار داشت: تغذیه صحیح نوزاد موجب رشد بهتر او شده و اختلال در تغذیه کودک می تواند به رشد جسمی و روحی کودک صدمه بزند.

والدین باید بدانند که کودکانشان به چه مواد غذایی نیاز دارند و چگونه باید نوزاد را تغذیه و برنامه تغذیه نوزاد را با افزایش تغییر دهند.

وی افزود: به طور کلی توصیه می شود در این دوران شیر مادر به مدت 6 ماه به طور انحصاری به نوزاد داده شود و تغذیه با شیر مادر تا دو سال ادامه یابد.

روش های نامناسب تغذیه دوران شیرخوارگی از علل مستقیم و عمده سوء تغذیه در طول سال اول زندگی است که زمینه ساز مرگ کودکان زیر پنج سال و همچنین ابتلا کودکان به بیماری های عفونی و تشدید آنها می شود.

سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در ادامه به تغذیه نوزادان در 6 ماه اول تولد اشاره کرد و بیان داشت: توجه برای تامین تغذیه مناسب شیرخواران و کودکان باید قبل از بارداری با تامین تغذیه سالم و مراقبت مناسب شروع شود و مراقبت های ضروری برای بارداری سالم، زایمان ایمن و حمایت های پس از زا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض تغذیه نامناسب دوران شیرخوارگی

عوارض تغذیه نامناسب دوران شیرخوارگی