مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 08:552020-10-31فرهنگي

تماشای آسمان با چاشنی «سردرد»/چراغ «گنبد مینا» خاموش می شود؟


آسمان نما یا پلانتاریوم «گنبد مینا» که در سال 93 به طور رسمی افتتاح شد در واقع یک شبیه ساز از جهان هستی، کرات و ستارگان است که اجرام آسمانی را به صورت دو بعدی و سه بعدی نمایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، سال 1387 بود که در اراضی عباس آباد کلنگ ساخت یک گنبد شیشه ای خورده شد، گنبدی به نام مینا که یکی از بزرگ ترین آسمان نماهای خاورمیانه است و در طراحی آن نشانه هایی از گنبد معروف مراغه هم به چشم می خورد.

آسمان نما یا پلانتاریوم گنبد مینا که در سال 93 به طور رسمی افتتاح شد در واقع یک شبیه ساز از جهان هستی، کرات و ستارگان است که اجرام آسمانی را به صورت دو بعدی و سه بعدی نمایش می دهد و تفاوتش با سینماهای دیگر در این است که وقتی روی صندلی می نشینید در بالای سر خود اسکرینی را می بینید که حکم آسمان را دارد تا خودتان را در فضای واقعی حس کنید.

نمایشگاه و گالری علوم، سالن سینما و رینگ های تأسیساتی سه بخش اصلی گنبد مینا را تشکیل می دهند، پیش از ورود به سالن نمایش و در راهروی ورودی شما مجموعه المان هایی در مورد علوم فضا و ستاره شناسی را مشاهده می کنید، ضمن اینکه ماکت های فضایی که سازمان فضایی ایران به فضا پرتاب کرده هم در معرض نمایش قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماشای آسمان با چاشنی «سردرد»/چراغ «گنبد مینا» خاموش می شود؟

تماشای آسمان با چاشنی «سردرد»/چراغ «گنبد مینا» خاموش می شود؟