مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 08:352020-10-31اقتصادي

سکوت وزارت صمت در ماجرای برنجهای دپو شده در گمرک


در روزهای اخیر وضعیت 200 هزار تن برنج دپو شده در گمرکها که در حال فاسد شدن هستند خبرساز شده که در این رابطه سه سازمان، یعنی بانک مرکزی، گمرک و وزارت صنعت، - معدن و تجارت (صمت) باید پاسخگو باشند، اما تاکنون گمرک و بانک مرکزی تقصیرها را به گردن یکدیگر انداخته‌اند و وزارت صمت با وجود همه حرف و حدیث‌ها به سکوت خود ادامه داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق آمار گمرک ایران در حال حاضر بالغ بر 200 هزار تن برنج در گمرک بنادر دپو شده و در حال فاسد شدن است، اما با توجه به موانع موجود که عمده آن به تامین ارز بر می‌گردد امکان ترخیص ندارد.

صاحبان برنجهای دپو شده در گمرک عدم همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت، عدم اولویت بندی مناسب در تخیصص ارز، زیر سوال رفتن اعتبار بین المللی واردکنندگان نزد تجار خارجی و البته فاسد شدن برنجهای مانده در انبار و رطوبت بنادر را از جمله مسائل پیش روی خود برای ترخیص و تبعات ناشی از دپوی این کالا عنوان کرده‌اند.

برای مثال مختاریانی، نایب رییس اتحادیه واردکنندگان برنج در مورد عملکرد وزارت صمت گفته که باید وزارت صمت نسبت به اولویت بندی کالاها برای تخصیص ارز دقت بیشتری داشته باشد، وگرنه بانک مرکزی می گوید ارز نیمایی اختصاص داده و واقعا هم اختصاص داده است اما اینکه این تخصیص شامل کدام کالاها شده جای سوال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت وزارت صمت در ماجرای برنجهای دپو شده در گمرک

سکوت وزارت صمت در ماجرای برنجهای دپو شده در گمرک