مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 14:252020-10-28سياسي

میان سنی و شیعه است، «تفاوت» وجود دارد، نه «اختلاف»


معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی با طرح این سؤال که آیا درباره نسبت میان شیعه و سنی باید از لفظ اختلاف استفاده کرد یا تفاوت؟ گفت: اختلاف یعنی اینکه تقابلی وجود دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست تخصصی وحدت اسلامی، رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی ، امروز (چهارشنبه 7 آبان) در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این جلسه، حسین اکبری، معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی با طرح این سؤال که آیا اختلافات شیعه و سنی بیشتر مذهبی است یا سیاسی و اینکه آیا این اختلافات از داخل دنیای اسلام شروع شده یا منشاء خارجی دارد، گفت: در بین فرق و مذاهب هر ادیانی، اختلاف وجود دارد و این طبیعی است.

وی با طرح این سؤال که آیا باید از لفظ اختلاف استفاده کرد یا تفاوت، گفت: اختلاف یعنی اینکه تقابلی وجود دارد، حال اینکه آنچه در بین شیعه و سنی وجود دارد، تفاوت است.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه القای اختلاف بین شیعه و سنی، منشاء سیاسی دارد و عامل سیاسی، آن را برجسته کرده است، گفت: در بین فرقه های خود مذهب تسنن، اختلافات بیشتری وجود دارد تا اختلافی که بین تشیع و تسنن وجود دارد.

  اکبری با بیان اینکه چرا قبل از انقلاب بحث شیعه و سنی مطرح نبود، گفت: وقتی انقلاب پیروز شد و نزاع تمدنی با غرب شروع شد، آن ها نیز درصدد برآمدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میان سنی و شیعه است، «تفاوت» وجود دارد، نه «اختلاف»

میان سنی و شیعه است، «تفاوت» وجود دارد، نه «اختلاف»