مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 08:552020-10-28اقتصادي

غذای ویژه بیماران PKU به زودی در کشور تولید می شود


رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه بیش از 3000 بیمار فنیل کتونوریا در کشور وجود دارد، گفت: غذای ویژه بیماران PKU برای اولین بار در کشور تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهادر صید محمدیان، افزود: پس از اعلام فراخوان تولید ماده اولیه و محصول نهایی شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه توسط اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، تمامی شرکت های تولید کننده فرآورده های مذکور در راستای جهش تولید، حمایت از شرکت های تولید کننده، کاهش وابستگی به واردات شیرخشک رژیمی و غذای ویژه خوشبختانه به زودی غذای ویژه بیماران PKU در داخل کشور تولید می شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از شرکت های داخلی تولیدی شیرخشک نوزاد در تولید فرآورده نهایی با نام لاکتومیل PKU اقدام کرده است، اظهار داشت: به زودی مجوزهای لازم صادر می شود و این محصول به مرحله تولید خواهد رسید و امیدواریم سایر شرکت های تولید کننده داخلی جهت تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه اقدام کنند.

محمدیان خاطرنشان کرد: اداره شیرخشک و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو، حمایت کامل خود را در این خصوص اعلام می کند و تمامی درخواست های تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه را در اسرع وقت بررسی و تسریع لازم در امور ثبت را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذای ویژه بیماران PKU به زودی در کشور تولید می شود

غذای ویژه بیماران PKU به زودی در کشور تولید می شود