مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 07:102020-10-27سياسي

چه جرایم با حیثیت افراد در ارتباط هستند؟


یک کارشناس حقوق جزا و جرم شناسی با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم علم حقوق وضع قوانین و حفظ اخلاق در جامعه است، گفت: احترام گذاشتن به دیگران در گفتار و کردار یکی از بالاترین ارزش های اخلاقی بوده که قانون گذار نیز در این زمینه وارد عمل شده است.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس حقوق جزا و جرم شناسی با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم علم حقوق وضع قوانین و حفظ اخلاق در جامعه است، گفت: احترام گذاشتن به دیگران در گفتار و کردار یکی از بالاترین ارزش های اخلاقی بوده که قانون گذار نیز در این زمینه وارد عمل شده است.

مهدی دریکوند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در حقوق کشور ما اقدامات بسیاری برای برقراری احترام بین افراد جامعه انجام شده که از آن جمله می توان به جرم انگاری توهین و فحاشی به دیگران در قانون مجازات اسلامی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در ماده 608 این قانون مقرر شده مجازات توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد تا 74 ضربه شلاق یا 50 هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود .

دریکوند با بیان این که با دقت در مفاد این ماده مشخص می شود که جرم توهین می تواند به شکل گفتار، کردار، نوشتار و حتی اشارات مختلف دست و چشم و نظایر آن باشد، عنوان کرد: بنابراین اعمالی مانند انداختن آب دهان بر روی دیگران، هُل دادن تحقیرآ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه جرایم با حیثیت افراد در ارتباط هستند؟

چه جرایم با حیثیت افراد در ارتباط هستند؟