مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 06:502020-10-27پزشكي

چگونه ورزش مانع رشد سرطان می شود؟


پیش آگهی افراد سرطانی که ورزش می کنند، نسبت به بیماران غیرفعال بهتر است و همین موضوع باعث شده محققان در آزمایشات حیوانی این فرضیه را مطرح کنند که رشد سلول های سرطانی در نمونه های با فعالیت بدنی کمتر است.

- ایسنا/اصفهان پیش آگهی افراد سرطانی که ورزش می کنند، نسبت به بیماران غیرفعال بهتر است و همین موضوع باعث شده محققان در آزمایشات حیوانی این فرضیه را مطرح کنند که رشد سلول های سرطانی در نمونه های با فعالیت بدنی کمتر است.

اکنون، محققان انستیتوی کارولینسکا در سوئد به توضیح احتمالی چرایی ورزش و جلوگیری از رشد سرطان در موش ها را توضیح می دهند.

به گفته این محققان که نتایج مطالعه آنها در مجله eLife منتشر شده است، فعالیت بدنی باعث تغییر متابولیسم سلول های T سیتوتوکسیک سیستم ایمنی بدن می شود و در نتیجه توانایی آنها برای حمله به سلول های سرطانی را بهبود می بخشد.

راندال جانسون - نویسنده این مطالعه و استاد گروه زیست سلول و مولکولی انستیتوی کارولینسکا، می گوید: زیست شناسی تأثیرات مثبت ورزش می تواند بینش جدیدی در مورد چگونگی حفظ سلامت بدن و همچنین کمک به ما در طراحی و بهبود روش های درمانی علیه سرطان فراهم کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که فعالیت بدنی می تواند از زندگی ناسالم جلوگیری کرده و همچنین پیش آگهی چندین بیماری از جمله مبتلایان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه ورزش مانع رشد سرطان می شود؟

چگونه ورزش مانع رشد سرطان می شود؟