مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 06:002020-10-27سياسي

آمادگی مورالس برای بازگشت به بولیوی


اوو مورالس به دنبال پیروزی وزیر اقتصاد دولت اش در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی، دوشنبه شب آمادگی خود را برای بازگشت از آرژانتین به میهن در 11 نوامبر (21 آبان) اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از اسپوتنیک، مورالس رییس جمهوری پیشین بولیوی گفت: 6 فدراسیون منطقه در حال ارزیابی بازگشت من به بولیوی در 11 نوامبر است.

مورالس افزود: من مشکلی برای بازگشت (به بولیوی) در این هفته یا هفته آینده ندارم زیرا به تصمیمات سازمان‌های منطقه‌ای و ملی احترام می‌گذارم.

احتمال بازگشت مورالس به بولیوی در حالی منتشر می‌شود که دادگاه عالی انتخاباتی بولیوی روز جمعه به طور رسمی اعلام کرد که لوییس آرسه وزیر اقتصاد پیشین دولت مورالس پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده ‌است.

دادگاه عالی انتخاباتی بولیوی پس از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری که هفته گذشته برگزار شد، اعلام کرد که آرسه با کسب 55 درصد آرا پیروز انتخابات است و دیگر لازم نیست که انتخابات به دور دوم کشیده شود.

به دنبال وقوع تحولات یکسال اخیر در بولیوی که در نهایت به استعفا و پناهندگی «اوو مورالس» منجر شد، برخی معتقد بودند که آمریکای لاتین و به ویژه با گرایش‌های چپ باید خود را برای مواجه شدن سرنوشتی مانند آنچه در بولیوی گذشت آماده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی مورالس برای بازگشت به بولیوی

آمادگی مورالس برای بازگشت به بولیوی