مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 10:352020-10-26اقتصادي

اقدامی نو برای کاهش هزینه و رنج تولید برنج در گیلان


مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی گیلان گفت: توسعه تجهیز اراضی که که موجب کاهش هزینه و رنج تولید برنج در استان می شود، در استان در دستور کار قرار گرفته است.

- ایسنا/گیلان مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی گیلان گفت: توسعه تجهیز اراضی که که موجب کاهش هزینه و رنج تولید برنج در استان می شود، در استان در دستور کار قرار گرفته است.

مجتبی شاه نظری در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: از سال 69 تا کنون در 87 هزار هکتار از اراضی گیلان طرح تجهیز و نو سازی انجام گرفته است.

وی افزود: تجهیز اراضی علاوه بر اینکه موجب ارتقاء تولید برنج به صورت مکانیزه می شود و از رنج تولید این محصول می کاهد، موجب کاهش هزینه تمام شده برنج برای کشاروزان نیز می شود.

شاه نظری ادامه داد: تجهیز 95 هزار هکتار از اراضی شالیزاری باقیمانده که قابیلت اجرای طرح تجهیز را دارند نیز در دستور کار ما سازمان جهاد کشاورزی گیلان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث جاده های دسترسی بین مزارع، مدیریت بهینه آب مصرفی در کشاورزی، افزایش امکان کشاورزی مکانیزه و در مجموع افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی حاصل اجرای طرح است ادامه داد: 125 هزار خانوار از مزایای این طرح بهره مند شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامی نو برای کاهش هزینه و رنج تولید برنج در گیلان

اقدامی نو برای کاهش هزینه و رنج تولید برنج در گیلان