مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 11:452020-10-25اقتصادي

موضع آل اسحاق درباره دلار 30هزار تومانی


رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه علیرغم افزایش قیمت ارز از فرصت طلایی صادرات استفاده نشده است، گفت: در راستای بهره گیری از این فرصت ها باید برخی رویکردهای نظام مدیریت ارزی کشور تغییر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، یحیی آل اسحاق با اشاره به لزوم بکارگیری روش واردات کالا در مقابل صادرات، اظهار کرد: اگرچه باید ارز حاصل از صادرات به اقتصاد کشور بازگردانده شود و در این باره شکی نیست، اما روش بانک مرکزی نیز برای کنترل و مدیریت ارز حاصل از صادرات نباید فقط مدیریت فیزیکی ارز باشد و لازم است که براساس واقعیت های موجود اقتصادی در این خصوص برنامه‌ریزی کند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: در شرایط فعلی اقتصاد ملاک مدیریت ارز حاصل از صادرات برای بانک مرکزی باید اثرات ارز حاصل از صادرات در اقتصاد باشد نه اینکه مدیریت ارز حاصل از صادرات و تخصیص ارز به واردات بر عهده بانک مرکزی باشد.

وی با بیان اینکه کالاهای مورد نیاز وارداتی باید بصورت کاملا دقیق توسط وزارت صمت مشخص و لیست شود، گفت: لذا برای واردات در مقابل صادرات باید صادرکنندگان مجاز باشند فقط کالاها و مواد اولیه مورد نیاز کشور را وارد کنند و این کار کاملا تحت نظارت و بصورت دقیق باید انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع آل اسحاق درباره دلار 30هزار تومانی

موضع آل اسحاق درباره دلار 30هزار تومانی