مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 06:252020-10-25اقتصادي

برداشت مرغوب ترین «طلای سرخ» جهان در خراسان جنوبی آغاز شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز برداشت مرغوب ترین زعفران جهان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: امسال 70 تن زعفران از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، هر یک از محصولات کشاورزی که بر این کره خاکی به عمل می آید از ارزش و اهمیت خاص خود بهره مند می باشد و این در حالی است که برخی از این محصولات ارزش و اهمیت بیشتری دارند و به قدری گران بها و گران قیمت اند که از آن ها به عنوان طلا یاد می شود.

یکی از این محصولات گران بها زعفران است که عنوان طلای سرخ را نصیب خود کرده است، این محصول در مناطق مختلف از کشور ایران به خوبی کشت می شود.

  نام زعفران و برند این محصول کشاورزی ایران با منطقه قائنات در جنوب خراسان گره خورده است.

زعفران جدا از این فرهنگ عام و خاصی که گرد خود تنیده و سینه به سینه در ذهن و ضمیر کشاورزان جاری شده است، نیازمند قلب سرد زمین خراسان و درخشش خورشید سوزان بر سرش است.

به همین خاطر زعفران گناباد و تربت و سبزوار عطر و طعم و بوی زعفران قائنات را ندارد تا چه رسد به زعفرانی که در فارس و کرمان و لرستان کشت می شود.

دشت های کویری این خطه در سرمای سحرگاهان پذیرای دست های پینه بسته و خشک مردان و زنانی است که در میان لطافت برگ های ظریف، معطر و خوش رنگ و لعاب زعفران همگونی عجیبی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت مرغوب ترین «طلای سرخ» جهان در خراسان جنوبی آغاز شد

برداشت مرغوب ترین «طلای سرخ» جهان در خراسان جنوبی آغاز شد