مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 04:502020-10-24فرهنگي

داستانِ خانه هایی که منتظر پایین آمدن کلنگ اند


یکی را به حال خود رها کرده اند و نخستین نشانه های ویرانی از پنجره های شکسته اش بروز کرده، در و پنجره های دیگری را ماه هاست در آورده اند تا باد وباران و گرما و غبار زودتر از موعد راه نفسش را ببندد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایسنا، با صدور احکام جداگانه خروج از ثبت بناهای تاریخی که در طول سال‌های مختلف و بر اساس معیارها و ضوابط مشخص میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بودند، سال گذشته مجوز تخریب ونوسازی دست‌کم هشت بنای تاریخی توسط مدیریت شهری در مناطق مختلف تهران صادر شد؛ مجوزهایی که هنوز فعال‌اند و کمابیش تخریبِ تاریخِ تهران را تا روزهای کرونایی کش داده‌اند.

خانه تاریخی چوپانی بعد از تخریب خانه‌ی قاجاری «چوپانی» که در طول چند ماه گذشته تخریب شده و حالا اسکلت‌بندی مجتمع مسکونی هفت طبقه‌ی اولیه‌اش هم رو به آسمان قد کشیده است، اما هنوز چند بنای انگشت شمار دیگر هستند که هر لحظه امکان با خاک یکسان شدن‌شان وجود دارد.

چاپخانه و بنای تاریخی تابان چاپخانه تابان در خیابان ولیعصر و در محله امیریه که خود به عنوان یکی از قدیمی‌ترین چاپخانه‌های محله‌ی امیریه تهران محسوب می‌شود و هنوز حرف‌اش بین صنف چاپخانه‌داران برو دارد، اما نه برای مالک‌اش.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستانِ خانه هایی که منتظر پایین آمدن کلنگ اند

داستانِ خانه هایی که منتظر پایین آمدن کلنگ اند