مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 17:302020-10-21سياسي

«آبفا» آلودگی آب روستاهای سیستان را رد کرد


معاون شرکت آب و فاضلاب کشور ادعای آلوده بودن آب آشامیدنی روستا های جنوب سیستان و بلوچستان را رد کرد و گفت: آبی که نماینده چابهار نشان داد آب برکه های محلی بود نه آب توزیعی وزارت نیرو.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، سیدحمیدرضا کشفی عصر امروز در نشست خبری معرفی فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص آبرسانی به روستا‌های سیستان و بلوچستان گفت: در این استان 5 هزار و 600 روستا داریم که یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارند.

در جنوب این استان در حوزه شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیاری، قصرقند و نیکهشر 836 روستا با جمعیت 320 هزار نفر وجود دارند.

وی افزود: از سال 93 از محل صندوق توسعه ملی با موافقت رهبر معظم انقلاب ردیف بودجه برای آبرسانی روستا‌های سیستان و بلوچستان تخصیص داده شد که تا سال 98 این روند ادامه داشت.

در این استان 2 هزار و 194 روستا تحت پوشش طرح مذکور قرار گرفت که جمعیت 800 هزار نفری دارند و تنها آبرسانی به روستا‌های بالای 20 خانوار جزو وظایف وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور اجرای این طرح را 18 مجتمع آبرسانی به 2 هزار و 200 روستای سیستان و بلوچستان عنوان و اظهار کرد: از سال 93 تا 98 مجموعاً 605 میلیارد تومان برای آبرسانی این روستا‌ها تأمین اعتبار کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آبفا» آلودگی آب روستاهای سیستان را رد کرد

«آبفا» آلودگی آب روستاهای سیستان را رد کرد