مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 05:152020-10-21بين الملل

افغانستان اولین مشتری تسلیحات ایران بعد از انقضای تحریم هاست؟


رییس شورایعالی صلح افغانستان سه روز پیش در راس هیئتی از مقامات شورایعالی مصالحه ملی به ایران سفر و با مقامات کشورمان دیدار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله رییس شورایعالی صلح افغانستان یکشنبه 27 مهر ماه در راس یک هیئت از مقامات شورایعالی مصالحه ملی، نمایندگان مجلس ملی افغانستان و مقامات وزارت خارجه آن کشور به ایران سفر کردند.

پیش از این هم سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر سه روزه عبدالله عبدالله در ایران خبر داده بود.

عبدالله در این سفر با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، محمدباقر قالیباف رییس مجلس و دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت‌وگو کرد.

این سفر درحالی صورت گرفت که پس از گذشت یک ماه از آغاز مذاکرات بین صلح افغانستان در دوحه، هیچ پیشرفتی در روند گفت‌وگو‌های صلح صورت نگرفته و در زمان حاضر گفت‌وگو با بن بست مواجه شده و در داخل این کشور به ویژه استان جنوبی هلمند، نبرد سنگین بین دولت و گروه طالبان ادامه دارد.

مذاکرات صلح بین افغانستانی دولت و گروه طالبان 22 شهریور با سخنرانی عبدالله عبدالله، ملابرادر و شماری از وزیران خارجه کشور‌های جهان در دوحه قطر آغاز شد و اکنون با وجود گذشت بیش از یک ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان اولین مشتری تسلیحات ایران بعد از انقضای تحریم هاست؟

افغانستان اولین مشتری تسلیحات ایران بعد از انقضای تحریم هاست؟