مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 04:402020-10-21سياسي

خودکشی در شرایط کرونا و پساکرونا


یک جامعه شناس و استاد دانشگاه در بررسی خودکشی از منظر رفتارشناسی اجتماعی می گوید: خودکشی از این منظر هنگامی رخ می دهد که فرد از دایره نظارت اجتماعی خارج شود.

- این نظارت به معنای تحت نظر بودن نیست، بلکه احساسی است که فرد در جریان اجتماعی شدن به دست می آورد و آن حس مهم بودن وتحت توجه بودن از طرف جامعه است.

دکتر مصدق کشاورزی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: یکی از کارکردهای اصلی رسانه نظارت بر محیط است لذا انجام این مهم و عملیاتی نمودن این کارکرد رسانه از ظرفت های خاصی برخودار است همانطور که از ویژگیهای دیگر رسانه هدایت افکار عمومی می باشد که چگونگی تلفیق این دو با هم در شرایطی که با انسان روبرو هستیم بسیار مهم است.

وی با اشاره به حساسیت نقش اخبار در جلوگیری یا تشدید پدیده خودکشی گفت: هر گونه برخورد ناشیانه در رسانه ها با این موضوع، خود می تواند سبب القا و آموزش نحوه خودکشی در میان افراد یک جامعه شود.

در هر جامعه ای افرادی هستند که به دلیل فشارهای اجتماعی، اقتصادی و مشکلاتی که دارند، پتانسیل گرایش به انجام این عمل را در ذهن خود دارند و این نوع معرفی با جزییات می تواند منجر به ایجاد نوعی خود القایی شود و فرد خود را در این موقعیت قراردهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکشی در شرایط کرونا و پساکرونا

خودکشی در شرایط کرونا و پساکرونا