مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 04:152020-10-21پزشكي

مادران مبتلا به کرونا در معرض خطر زایمان زودرس و سزارین قرار دارند


مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده و مدارس معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: مادران مبتلا به کرونا خصوصا گروهی که دچار پنومونی می شوند در معرض خطر زایمان زودرس و سزارین، - بیشتر قرار می گیرند.

دکتر مریم پورآدینه در گفت و گو با ایسنا، درخصوص سلامت باروری زنان در دوران همه گیری کووید 19 اظهار کرد: هنوز مدت زیادی از شناخت این ویروس نگذشته و شواهد علمی در رابطه با تاثیر آن بر سلامت باروری بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه بیماری کووید -19 خطر عوارض بارداری را بیشتر می کند، افزود: مادران مبتلا شده خصوصا گروهی که دچار پنومونی می شوند در معرض خطر زایمان زودرس (قبل از 37 بارداری) و سزارین، بیشتر قرار می گیرند بنابراین زنان باردار از اقدامات احتیاطی برای محافظت از خود در برابر کووید-19 استفاده کنند و علائم احتمالی از جمله لرز، تب، سرفه یا مشکل در تنفس را به ارائه دهنده خدمات درمانی گزارش دهند.

پورآدینه خاطرنشان کرد: اگرچه باید تعداد دفعات رفت و آمد برای زنان باردار کاهش یابد، اما برای داشتن بارداری سالم و کم خطر باید حداقل مراقبت های دوره ای انجام شود.

وی در ادامه عنوان کرد: زمان این مراقبت ها در مادران بارداری که ریسک کم داشته و عوامل خطری آن ها را تهدید نمی کند به این شرح است که در مناطق قرمز چهار نوبت، به ترتیب در هفته های 6-10 و 30-28 و 34 – 3


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادران مبتلا به کرونا در معرض خطر زایمان زودرس و سزارین قرار دارند

مادران مبتلا به کرونا در معرض خطر زایمان زودرس و سزارین قرار دارند