مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 12:052020-10-20سياسي

ویژگی هایی که مرحوم آیت الله مهدوی کنی را عمار انقلاب کرد


آیت الله مهدوی کنی، به عنوان «عمّار انقلاب» شناخته شده بود، حضور و روشنگری های ایشان شباهت زیادی به حضرت عبدالعظیم (ع) دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس 29 مهرماه برابر است با ششمین سالگرد درگذشت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی.

آیت الله مهدوی کنی از سنین نوجوانی در جریان آشنایی با نهضت امام خمینی(ره) وارد مسیر مبارزات انقلابی با رژیم پهلوی شد و توانست ضمن فراگیری علوم حوزوی نزد اساتیدی، چون آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی (ره) مسیر مبارزات را نیز دنبال کند.

وی در زمان فعالیت های مبارزاتی قبل از پیروزی انقلاب توسط ساواک دستگیر و در زندان پهلوی محبوس شد، اما حتی در دوران گذران محکومیت، دست از مبارزات انقلابی برنداشت.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی امام خمینی (ره) در تحکیم هر چه بیشتر پایه های نظام اسلامی تلاش کرد و در این مسیر مسئولیت های متعددی از جمله عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی کمیته انقلاب، عضویت فقاهتی در شورای نگهبان، وزارت کشور ، نخست وزیری، ریاست مجلس خبرگان رهبری و .

را برعهده داشت.

این یار دیرین امام و رهبری البته توانست در زمان حیات خود یکی از مهمترین مراکز تربیت و تولید نیروی انسانی توانمند و متخصص یعنی دانشگاه امام صادق (ع) را بنا نهد که تا به امروز نیرو های انقلابی بسیاری را تقدیم جامعه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی هایی که مرحوم آیت الله مهدوی کنی را عمار انقلاب کرد

ویژگی هایی که مرحوم آیت الله مهدوی کنی را عمار انقلاب کرد