مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 11:552020-10-20حوادث

پلیس فتای اردبیل: مراقب پیامک جعلی عدم استفاده از ماسک باشید


رییس پلیس فتای استان اردبیل ارسال پیامک به مالکین وسایط نقلیه مبنی بر تخلف عدم استفاده از ماسک را یکی از ترفندهای جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم عنوان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، سرهنگ علی قهرمان طالع اعلام کرد: در شرایط کنونی ارسال پیامک به مالکین وسایط نقلیه مبنی بر تخلف عدم استفاده از ماسک یکی از ترفندهای جدیدی است که مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان استفاده می‌کنند.

وی گفت: نظر به تصمیم دولت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برای اجباری شدن استفاده از ماسک و تعیین جریمه برای رانندگان بدون ماسک، این فرصت برای مجرمان سایبری فراهم‌ شده تا از شهروندان کلاهبرداری کنند.

رییس پلیس فتای استان اردبیل ادامه داد: مجرمان سایبری به‌ صورت تصادفی اقدام به ارسال پیام کوتاه و تماس تلفنی با افراد کرده و از آنها درخواست می‌کنند تا برای پرداخت جریمه نزدن ماسک و یا ثبت هرگونه اعتراض خود به لینک‌های ارسالی مراجعه و نسبت به پرداخت جریمه و یا ثبت اعتراض اقدام کنند.

سرهنگ قهرمان طالع عنوان کرد: این مجرمان پس از هدایت کاربران به سایت مورد نظر خود پس از اخذ اطلاعات خواسته ‌شده و به بهانه پرداخت جریمه و یا دریافت هزینه برای ثبت اعتراض، کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به برداشت از حساب بانکی آنان می&


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیس فتای اردبیل: مراقب پیامک جعلی عدم استفاده از ماسک باشید

پلیس فتای اردبیل: مراقب پیامک جعلی عدم استفاده از ماسک باشید