مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 07:052020-10-20اقتصادي

مایه کوبی دام های زنجانی در مقابل تب برفکی


دام های استان در مقابل تب برفکی مایه کوبی می شوند.

- محمدباقر حاج کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برنامه ریزی برای مقابله با بیماری دام توسط دامپزشکی انجام می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی هر سال در گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی و در مناطق روستایی و عشایری اجرا می شود، اضافه کرد: این اقدام هر 6 ماه یکبار در طول سال انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ابتدای سال جاری تا کنون 422 هزار رأس گوسفند و بز در استان زنجان مایه کوبی شده است، ادامه داد: 84 هزار و 100 رأس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی در این استان مایه کوبی شده است.

حاج کاظمی با بیان اینکه تب برفکی در مناطق روستایی به اسم دباغ رایج است، ادامه داد: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی و به شدت واگیردار است که سریع منتشر می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه مهم ترین راه انتقال بیماری، حمل و نقل دام است، اضافه کرد: این بیماری در دام های نابالغ همراه با تلفات بوده و در دام های بالغ با بروز ضایعات در ناحیه دهان و پا و همچنین کاهش محصولات دامی همراه است.

وی با اشاره به اینکه کنترل بیماری تب برفکی به خاطر داشتن سویه های مختلف مشکل است، خاطر نشان کرد: واکسیناسیون دام ها به تنهایی قادر به کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مایه کوبی دام های زنجانی در مقابل تب برفکی

مایه کوبی دام های زنجانی در مقابل تب برفکی