مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 06:402020-10-20اقتصادي

جای خالی کارگاه های فرآوری پیله ابریشم در گلستان


یک کارشناس صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان با اشاره به عدم وجود کارگاه های فرآوری پیله به نخ ابریشم در گلستان، گفت: با ایجاد این کارگاه ها می توان بستر تولید و تأمین ابریشم را با قیمت مناسب تر در استان فراهم کرد.

- ایسنا/گلستان یک کارشناس صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان با اشاره به عدم وجود کارگاه های فرآوری پیله به نخ ابریشم در گلستان، گفت: با ایجاد این کارگاه ها می توان بستر تولید و تأمین ابریشم را با قیمت مناسب تر در استان فراهم کرد.

سکینه عبدالله نژاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ابریشم بافی و تولید آن در منطقه استان گلستان فعلی سابقه ای دیرینه تاریخی دارد و در عهد صفویه، یکی از مناطق مهم تولید ابریشم در ایران بوده است.

وی افزود: صنعت ابریشم بافی در میان مردمان شهر و روستاهای رامیان، مینودشت و مناطق ترکمن نشین استان گلستان خصوصاً شهرستان های کلاله و مراوه تپه رواج دارد.

عبدالله نژاد با اشاره به اینکه این هنر نسل به نسل از گذشتگان به مخاطبان امروز رسیده است، تصریح کرد: موانعی بر سر راه تولید محصولات ابریشمی در استان قرار گرفته که موجب کاهش میزان تولید شده است.

امروز خانواده ها پرورش پیله ابریشم را در سطحی محدود انجام می دهند تا حداقل این هنر اصیل و بومی، در بین فرزندان و بستگان خودشان حفظ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی کارگاه های فرآوری پیله ابریشم در گلستان

جای خالی کارگاه های فرآوری پیله ابریشم در گلستان