مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 06:102020-10-20سياسي

رییس قوه قضاییه برای برخورد با «اوباش گردانی» به جا و به موقع وارد عمل شد


یک وکیل دادگستری ضمن انتقاد به گرداندن تعدادی از مجرمین در سطح شهر از سوی پلیس گفت: باید از رییس قوه قضاییه تشکر کرد زیرا به جا و به موقع وارد عمل شد و حرف کارشناسان و مردم را تایید کرد.

- رییس قوه قضاییه برای برخورد با اوباش گردانی به جا و به موقع وارد عمل شد یک وکیل دادگستری ضمن انتقاد به گرداندن تعدادی از مجرمین در سطح شهر از سوی پلیس گفت: باید از رییس قوه قضاییه تشکر کرد زیرا به جا و به موقع وارد عمل شد و حرف کارشناسان و مردم را تایید کرد.

نعمت احمدی در گفتگو با ایسنا در رابطه با تصاویر اخیر منتشره از گرداندن تعدادی از مجرمین در سطح شهر گفت: واژه اراذل و اوباش بین مردم رایج است و در قانونگذاری چنین واژه ای نیامده است.

در قانون عنوان ولگرد را داریم ؛ یعنی کسی که جا و مکانی نداشته باشد اما اراذل و اوباش اوصافی است که در بین مردم مرسوم است نه در جامعه حقوقی.

در این زمینه پلیس مجدداً به صورت سنتی بر عملکرد گذشته خود پافشاری کرد و از حالت ضابط خارج شد و مجری حکم شد.

ضابط باید تحت امر دادسرا و دادستان باشد و دستور قضایی را اجرا کند ولی از آن قالب خارج شد و در قالب مجری احکام، حکم خودش را صادر کرد که این امر مورد نقد جامعه حقوقی قرار گرفت و جایگاه حقوقی و قانونی نداشت و انتقاد به جایی توسط رسانه های داخلی و خارجی نسبت به موضوع گرداندن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس قوه قضاییه برای برخورد با «اوباش گردانی» به جا و به موقع وارد عمل شد

رییس قوه قضاییه برای برخورد با «اوباش گردانی» به جا و به موقع وارد عمل شد