مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 05:302020-10-19پزشكي

تأثیر سرد شدن هوا در شیوع کرونا


پادشاه فصل ها پاییز امسال در حالی قدوم رنگینش را بر خاک این دیار نهاد که کرونا همچنان با تاج منحوسی از ویروس ، سوار بر اریکه سلطنت خود کره خاکی را در می نوردد و رنگ و وجه کرونا بر این پاییز و زیبایی هایش غالب گشته است.

- به گفته پزشکان ویروس ها در رطوبت کمتر و دمای پایین تر بیشتر زنده می مانند ضمن این که در فصول پاییز و زمستان افراد بیشتر در منزل و فضاهای بسته بسر می برند و همین باعث افزایش احتمال بروز عفونت می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، دکتر بردلی چیپس مدیر کالج آلرژی، آسم و بیماری های سیستم ایمنی آمریکا معتقد است : در فصل پاییز، میزان حساسیت فصلی افزایش پیدا می کند و بدن افراد برای ابتلا به عفونت ها مستعدتر می شود.

در این شرایط، التهاب بینی که به دلیل حساسیت پدید آمده است، کار ویروس ها را برای ورود و انتشار از طریق بینی راحت تر می کند.

به گفته وی، از سوی دیگر سیستم ایمنی بدن بر اثر بروز حساسیت و آلرژی، درگیر می شود و منابع دفاعی کمتری در بدن به صورت آزاد می توانند از شما در برابر بیماری ها محافظت کنند.

به این ترتیب حتی اگر شما حساسیت نداشته باشید نیز نوسانات فصلی هوا و عواملی مانند تغییر در فشار اتمسفر، دما و باد می تواند راه های هوایی و بینی شما را تحریک کند و عملا شما در برابر سرماخوردگی و عفونت ها ضعیف تر می شوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر سرد شدن هوا در شیوع کرونا

تأثیر سرد شدن هوا در شیوع کرونا