مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 19:552020-10-18اقتصادي

تولید بیش از 2 میلیون اصله نهال در لرستان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: سالیانه بیش از 2 میلیون اصله نهال در نهالستان های منابع طبیعی این استان تولید می شود.

- ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: سالیانه بیش از 2 میلیون اصله نهال در نهالستان های منابع طبیعی این استان تولید می شود.

شیرزاد نجفی امروز 28 مهرماه با اشاره به اینکه در هشت نهالستان در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، پلدختر، چگنی، ازنا، دورود و الیگودرز این تعداد نهال تولید می شود، اظهار کرد: در این نهالستان ها، گونه های گرمسیری و سردسیری شامل بلوط، بنه، کنار، کهور، داغداغان و گونه های اقتصادی مانند گل محمدی، بادام و صنوبر با توجه به شرایط اقلیمی منطقه کشت می شود.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های به عمل آمده در سال جاری، مصوب شد که 20 درصد از ظرفیت نهالستان های استان را به کاشت گیاهان دارویی و گونه های اقتصادی اختصاص دهیم.

نجفی هدف از تولید این نهال ها را افزایش پوشش جنگلی استان، توسعه فضای سبز، توزیع رایگان نهال در بین مردم و کاشت در طرح های جنگل کاری استان عنوان کرد و افزود: وسعت جنگل های لرستان یک میلیون و 226 هزار و 367 هکتار بوده که سرانه جنگل به ازای هر نفر در استان 6965 مترمربع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 2 میلیون اصله نهال در لرستان

تولید بیش از 2 میلیون اصله نهال در لرستان