مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مهر 1399 ساعت 09:002020-10-17اجتماعي

پخت آشی با 16 تن مواد و سرو در چند استان کشور + فیلم


عشق و علاقه مردم شهر زواره اصفهان به اهل بیت عصمت و طهارت که به مدینه السادات معروف است در استان اصفهان و حتی برخی استانهای کشور زبانزد است.

- مردمی که با برپایی مراسم عزاداری خاندان اهل بیت (ع) به ویژه سید و سالار شهیدان و ایام فاطمیه این عشق و علاقه را به اشکال مختلف در قالب عزاداری و یا پخت و پز نذری عاشقانه و خالصانه نشان می دهند.

پخت انواع غذاها و آش ها و حلیم سنتی در این شهر در ماههای محرم و صفر یکی از اقدامات در این شهر است.

در این راستا جوانی با یاری گرفتن از ائمه اطهار (ع) از 14 سال قبل پخت حلیم سنتی در شهر زواره و پخش آن در بین همه مردم این شهر و حتی فرستادن آن به برخی استانهای کشور جهت تبرک در این راه قدم برداشته است.

محمد عابدی، بانی و مسئول پخت حلیم سنتی در گفت و گو با ایسنا در رابطه به پخت این آش از سال 1385 تاکنون گفت: تصمیم به پخت این آش از 14 سال پیش و با 25 کیلوگرم گندم به عنوان اصلی ترین حبوبات این آش شروع شد و امسال این مقدار به 600 کیلو رسیده است.

وی با اشاره به نامگذاری این حلیم سنتی به نام حضرت زهرا (س) گفت: هر سال بر مقدار گندم این آش هر اندازه باشد به نیت سن حضرت زهرا 18 کیلو بیشتر گندم اضافه می شود و بیش از 200 نفر در پخت این آش همکاری می کنند و همه ساله هم شاهد افزایش مشارکت همشهریان و حتی برخی هموطنان از استانهای دیگر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پخت آشی با 16 تن مواد و سرو در چند استان کشور + فیلم

پخت آشی با 16 تن مواد و سرو در چند استان کشور + فیلم