مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مهر 1399 ساعت 06:252020-10-17بين الملل

صنعاء: هزاران اسیر از مزدوران سعودی و سودانی در اختیار داریم


رییس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن فاش کرد، نیروهای مسلح یمن هزاران اسیر از مزدوران سعودی و سودانی در اختیار دارد و برای آزادی همه اسرای خود تلاش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت نجات ملی یمن (در صنعاء) و دولت مستعفی یمن (مقیم ریاض) طی روزهای گذشته بخش هایی از بزرگترین عملیات تبادل اسرا برای معاوضه 1081 اسیر را انجام دادند.

در همین ارتباط عبدالقادر المرتضی رییس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن در گفت وگو با شبکه المسیره جزییات بیشتری از این عملیات و به طور کلی پرونده  اسرا را فاش کرد.

وی گفت، یکی از سران ائتلاف متجاوز در مأرب با آزادی 10 اسیر ارتش و کمیته های مردمی مخالفت کرد بنابراین صنعاء نیز آزادی 10 اسیر تابع این شخص را نپذیرفت.

المرتضی تأکید کرد، اسرا مورد شکنجه و اهمال پزشکی قرار گرفته اند و بسیاری از آنها به بیماری های مزمن و واگیردار دچارند، تیم های پزشکی دولت نجات ملی یمن در حال درمان این اسرا هستند.

وی ادامه داد: ما لیستی از 1500 اسیر از نیروهای ائتلاف متجاوز در جبهه های مرزی، مأرب و الجوف ارائه دادیم اما آنها فقط با 40 نفر موافقت کردند؛ ائتلاف بر روی آزادی اسرا و مجروحان حزب اصلاح (وابسته به دولت مستعفی) به علاوه هسته های جنایتکار دخیل در بی ثباتی امنیتی در صنعاء و دیگر استان ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعاء: هزاران اسیر از مزدوران سعودی و سودانی در اختیار داریم

صنعاء: هزاران اسیر از مزدوران سعودی و سودانی در اختیار داریم