مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 07:502020-10-16سياسي

رفع تصرف 16 هزارمترمربع اراضی موقوفات در لامرد


رییس اوقاف لامرد از رفع تصرف 16 هزارمترمربع اراضی موقوفات در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباس توانا در نشست خبری، وقف را یک سنت حسنه ای دانست که از دیرباز با اشکال گوناگون در تاریخ بشریت وجود داشته و امروزه باید وقف موقوفات به سمت نیازهای ضروری جامعه حرکت کند.

وی هدف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه را مبتنی بر سه اصل حفاظت وصیانت از موقوفات، اصل درآمد دار کردن موقوفات مسلوب المنفعه و اصل اجرای امینانه نیات واقفین دانست.

توانا با اشاره به اینکه هدف اصلی وقف تأمین نیازهای عمومی و گسترش فرهنگ نیک اندیشی و نوع دوستی است، اظهار کرد: در سال جاری 16،500 مترمربع از اراضی موقوفه که مورد تعرض موقوفه خواران قرار گرفت با ارزشی بالغ بر 15 میلیارد تومان رفع تصرف شد.

وی با اشاره به اینکه وقف یعنی حبس کردن مال برای رضای خدا خاطرنشان کرد: در بحث درآمد دار کردن موقوفات مسلوب المنفعه، دو طرح درآمدزایی در پیش داریم که یکی از آن در منطقه تجاری دهشیخ که قرارداد سرمایه گذاری آن به صورت مشارکتی نهایی شده که در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی در همین زمینه گفت: یک طرح سرمایه گذاری دیگر نیز، مربوط به یکی از موقوفات واقع در مرکز شهر لامرد است که امور اداری و مراحل اخذ مجوز آن انجام شده و قرار هست از محل درآمد حاصل از فرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع تصرف 16 هزارمترمربع اراضی موقوفات در لامرد

رفع تصرف 16 هزارمترمربع اراضی موقوفات در لامرد