مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 01:252020-10-15پزشكي

ماسک خیس را عوض کنید/ ماسک سه لایه 4 ساعت جواب می دهد


عضو هیئت علمی گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به استفاده از ماسک های خیس با شروع فصل سرما و بارندگی ها هشدار داد وگفت: - در روزهای بارنی از ماسک خیس استفاده نکنید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبسیار ضروری است، افزود: در زمانی که باران می بارد اگر از خیس شدن ماسک جلوگیری شود می توان تا زمان استاندارد که حدود چهار ساعت است، از ماسک استفاده کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تاکید کرد: در هر شرایطی در صورت مرطوب شدن ماسک، حتی به دلیل صحبت کردن های متمادی باید ماسک را تعویض کنید.

معاون آموزشی بیمارستان شهدای تجریش، با بیان اینکه استفاده از شال گردن به جای ماسک (در صورت اضطرار) در سرما منعی ندارد، توضیح داد: شال گردن به دلیل بافت سنگینی که دارد می تواند به خوبی از انتقال و یا ورود ویروس پیشگیری کند اما نکته اینجاست که اگر چنانچه ماسک در دسترس نباشد می توان از شال گردن استفاده کرد چرا که ماسک های استاندارد تأثیر بهتری برای پیشگیری از بیماری دارند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مشکل و چالش استفاده از شال گردن این است که اگر احیاناً شال گردن به هر دلیلی در حین استفاده مرطوب و یا به ویروس آلوده شود، دور انداخته نمی شود و ممکن است فرد ویروس را حتی با خود به داخل منزل یا محیط کار هم ببرد در ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک خیس را عوض کنید/ ماسک سه لایه 4 ساعت جواب می دهد

ماسک خیس را عوض کنید/ ماسک سه لایه 4 ساعت جواب می دهد